Асноўныя напрамкі дзейнасці:
Кіруе арганізацыяй адукацыйнага працэсу ва ўстанове адукацыі.
Арганізуе і кіруе метадычнай працай.
Адказвае за арганізацыю работы па стварэнні здаровых і бяспечных умоў правядзення адукацыйнага працэсу.
Ажыццяўляе кантроль за вучэбнай нагрузкай выхаванцаў і захаваннем патрабаванняў, што прад'яўляюцца да арганізацыі адукацыйнага працэсу.
Адказвае за арганізацыю, каардынаванне і кантроль працы па рэалізацыі палажэнняў Дэкрэта № 18. У выпадку адсутнасці педагога-псіхолага адказвае за працу з сям'ёй, дзе дзеці знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, садзейнічанне ў забеспячэнні абароны правоў і законных інтарэсаў выхаванцаў, арганізацыю псіхалагічнай і прававой дапамогі дзецям з няшчасных сем'яў і іх бацькам, правядзенне прафілактычных мерапрыемстваў па сямейным няшчасці.
Прымае ўдзел у працы па падрыхтоўцы пасяджэнняў педагагічнага савета ўстановы адукацыі. Арганізуе і кантралюе выкананне яго рашэнняў.
Прымае ўдзел у падрыхтоўцы і правядзенні атэстацыі педагагічных работнікаў установы, падборы і расстаноўцы кадраў, усталяванню аб'ёму іх педагагічнай нагрузкі.
Адказвае за праграмна-метадычнае, навуковае забеспячэнне дзейнасці ўстановы адукацыі:
- распрацоўку вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйных праграм, вучэбна-метадычнай дакументацыі, праграмна-плануючай дакументацыі ва ўстанове адукацыі;
- комплекснае аснашчэнне адукацыйнага працэсу навуковымі, праграмна-метадычнымі матэрыяламі, вучэбнымі выданнямі, сродкамі навучання і інш.;
- фарміраванне, рэгістрацыю і штампаванне вучэбных выданняў, дыферэнцыяцыю бібліятэчнага фонду з улікам узросту дзяцей, забеспячэнне яго рэгулярнага абнаўлення і папаўнення навучальнымі выданнямі, у тым ліку, электроннымі;
- распрацоўку арганізацыйна-метадычных матэрыялаў па адукацыйным абласцям вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі і ў адпаведнасці з запытамі педагагічных работнікаў;
- вывучэнне дасягненняў педагагічнай навукі, абагульненне і ўкараненне ў адукацыйны працэс практыка-арыентаваных вынікаў навукова - даследчых работ, педагагічнага вопыту;
- абагульненне і сістэматызацыю вынікаў, атрыманых у ходзе навукова-метадычнай дзейнасці ўстановы, іх распаўсюд праз Выданне навукова-метадычнай літаратуры, публікацый у навукова-метадычных перыядычных выданнях.
Ажыццяўляе аналітычную дзейнасць:
- выніковасці працы педагагічнага калектыву, уносіць прапановы па яе ўдасканаленні;
- стану адукацыйнага працэсу, зместу, формаў і метадаў навучання і іх эфектыўнасці, выяўляе існуючыя супярэчнасці і праблемы;
- штогадовы якасны і колькасны аналіз педагагічных кадраў, сістэмы бесперапыннага павышэння кваліфікацыі педагагічных работнікаў;
- запытаў педагагічных работнікаў на метадычнае суправаджэнне.
Ажыццяўляе метадычнае суправаджэнне павышэння кваліфікацыі педагогаў:
- сістэматызацыю заканадаўчых актаў і метадычных матэрыялаў па атэстацыі і павышэнні кваліфікацыі педагогаў;
- складанне перспектыўнага і гадавога планаў павышэння кваліфікацыі педагогаў праз засваенне праграмы павышэння кваліфікацыі і праходжанне атэстацыі;
- аптымізацыю і дыферэнцыяцыю формаў метадычнай работы з улікам адукацыйнага і кваліфікацыйнага ўзроўню педагогаў;
- арганізацыю і суправаджэнне атэстацыі педагогаў установы, аказанне падтрымкі пры падрыхтоўцы да правядзення адкрытых заняткаў, творчых справаздач.
Ажыццяўляе арганізацыйна-педагагічную дзейнасць:
- планаванне работы з улікам адукацыйных запытаў педагогаў і вынікаў аналізу работы ўстановы за папярэдні навучальны год;
- кансультаванне педагогаў па рэалізацыі вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі, праграм спецыяльнай адукацыі, новых методык і адукацыйных тэхналогій выхавання і навучання дзяцей;
- аказанне метадычнай дапамогі педагогам у складанні планавання адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з праграмнымі патрабаваннямі, узростам, індывідуальнымі магчымасцямі дзяцей, вызначэнні формаў арганізацыі, метадаў і сродкаў выхавання і навучання;
- арганізацыю эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці ва ўстанове (пры наяўнасці прававога статусу ўдзельнікаў эксперыментальнай і прававой дзейнасці);
- аказанне своечасовай метадычнай дапамогі педагогам у павышэнні прафесійнага ўзроўню, самаадукацыі, самааналізе педагагічнай дзейнасці;
- забеспячэнне ўзаемадзеяння ўстановы дашкольнай адукацыі і школы, супрацоўніцтва з іншымі сацыяльнымі інстытутамі (вышэйшымі і сярэднімі адмысловымі навучальнымі ўстановамі, установамі аховы здароўя, працы і сацыяльнай абароны і інш.);
- арганізацыю работы з сем'ямі выхаванцаў: каардынацыя розных формаў узаемадзеяння ўстановы адукацыі і бацькоў (савет установы, апякунскі савет, бацькоўскі камітэт і інш.), пераемнасці ў працы педагогаў і бацькоў у навучанні і выхаванні дзяцей.
- Ажыццяўляе інфармацыйна-асветніцкую дзейнасць педагогаў і бацькоўскай грамадскасці: ідэалагічнай накіраванасці, нарматыўнай прававой базы, прагрэсіўных тэндэнцый развіцця педагагічнай навукі і практыкі; сучасных інфармацыйных тэхналогій.
Адказвае за вядзенне табеля уліку працоўнага часу педагогаў.
Арганізуе работу па ахове працы ва ўстанове адукацыі:
- адказвае за ажыццяўленне кантролю за выкананнем работнікамі патрабаванняў па ахове працы, а таксама пры выкананні асобных відаў работ;
- адказвае за правядзенне ўступнага інструктажу па ахове працы, мэтавага і пазапланавага інструктажоў па ахове працы з педагагічнымі работнікамі;
- адказвае за перагляд дзеючых і распрацоўку новых інструкцый па ахове працы;
- адказвае за вядзенне адпаведнай дакументацыі па пытаннях аховы працы ў структурных падраздзяленнях;
- каардынуе дзейнасць структурных падраздзяленняў па забеспячэнні здаровых і бяспечных умоў працы;
- інфармуе і кансультуе работнікаў установы, у тым ліку загадчыка ўстановы, па пытаннях аховы працы;
- аналізуе стан умоў і аховы працы, прычыны парушэнняў заканадаўства аб працы, правілаў і нормаў па ахове працы, вытворчага траўматызму;
- ажыццяўляе вывад з эксплуатацыі траўманебяспечных, якія не адпавядаюць патрабаванням бяспекі абсталявання, прыстасаванняў і інструмента;
- удзельнічае ў рабоце камісіі для праверкі ведаў працуючых па пытаннях аховы працы; працы камісіі па ажыццяўленні кантролю за захаваннем работнікамі патрабаванняў па ахове працы;
- удзельнічае ў падрыхтоўцы праектаў раздзелаў калектыўнай дамовы, якія тычацца ўмоў і аховы працы, распрацоўцы плана мерапрыемстваў па ахове працы, у падрыхтоўцы праектаў загадаў і распараджэнняў кіраўніка ўстановы па пытаннях аховы працы;
- удзельнічае ў расследаванні няшчасных выпадкаў на вытворчасці і прафесійных захворванняў, а таксама з выхаванцамі;
- удзельнічае ў падрыхтоўцы статыстычнай справаздачнасці па ахове працы.